Senarai Kemahiran Program LINUS Tahun 1
1.0 Mengenal dan Menulis Huruf
1.1 Mengenal bentuk huruf kecil a – z
1.2 Menulis huruf kecil a – z
1.3 Mengenal bentuk huruf besar A – Z
1.4 Menulis huruf besar A –
Z
2.0 Membaca
Suku Kata
2.1 Membaca dan membunyikan suku kata
terbuka KV
2.2 Membaca dan membunyikan suku kata
tertutup KVK
2.3 Membaca dan membunyikan suku kata
tertutup KVKK
2.4 Membaca dan membunyikan suku kata
yang mengandungi diftong
2.5 Membaca dan membunyikan suku kata
tertutup yang mengandungi digraf
3.0 Membina dan Menulis Suku Kata
3.1 Membina dan menulis suku kata
terbuka KV
3.2 Membina dan menulis suku
kata tertutup KVK
3.3 Membina dan menulis suku kata
tertutup KVKK
3.4 Membina dan menulis suku kata yang
mengandungi diftong
3.5 Membina dan menulis suku kata
tertutup yang mengandungi digraf
4.0 Membaca Perkataan
4.1 Membaca perkataan mengandungi
suku kata KV+KV
4.2 Membaca perkataan mengandungi
suku kata V+KV
4.3 Membaca perkataan mengandungi
suku kata KV+KV+KV
4.4 Membaca perkataan mengandungi
suku kata KVK+KV
4.5 Membaca perkataan
mengandungi suku kata KVKK+KV
4.6 Membaca perkataan yang
mengandungi suku kata KVK
4.7 Membaca perkataan yang
mengandungi suku kata KV+KVK
4.8 Membaca perkataan yang
mengandungi suku kata KVK+KVK
4.9 Membaca perkataan yang
mengandungi suku kata KVK+KVKK
4.10 Membaca perkataan
yang mengandungi suku kata KVKK
4.11 Membaca perkataan yang
mengandungi suku kata V+KVK
4.12 Membaca perkataan
yang mengandungi suku kata V+KVKK
4.13 Membaca perkataan
yang mengandungi suku kata KVKK+KVKK
4.14 Membaca
perkataan yang mengandungi suku kata VK+KVKK
4.15 Membaca
perkataan yang mengandungi suku kata VK+KVK
4.16 Membaca
perkataan yang mengandungi suku kata KVKK+KVK
4.17 Membaca
perkataan yang mengandungi suku kata KV+KVKK
4.18 Membaca
perkataan yang mengandungi diftong
4.19 Membaca
perkataan yang mengandungi digraf
4.20 Membaca
perkataan yang mengandungi vokal berganding
4.21 Membaca
perkataan yang mengandungi konsonan bergabung
4.22 Membaca
perkataan yang mengandungi kata imbuhan
No comments:
Post a Comment